Open brief aan de Burgemeesters van het Groene Hart

Beste Burgemeesters van het Groene Hart
Dit is een Wake Upp call

ADEM IN ADEM UIT,

Als ik nu burgermoeder zou zijn van het Groene Hart dan ben ik dit wintersport weekend helemaal in mijn element, zoals vele Hollanders met mij!
Nu kan ik laten zien met al mijn medewerkers dat we grenzeloos gastvrij zijn in het hollandse plassen gebied en iedere belastingbetalende burger en ondernemer laten meegenieten van de longen van de randstad.

Ik zal mijn apps en draaiboeken klaar hebben en samen met mijn collega’s en veiligheidsregios, onze medewerkers staan paraat voor alle hardwerkende gezinnen die hun kinderen willen leren schaatsen.

Bijna iedere Hollander schaatst tenslotte dit hoort bij onze cultuur.
De burgers waar ik voor zorg met alles wat mogelijk is en juist in deze tijd zo hard toe zijn aan ademen in frisse lucht, buiten zijn en beweging.

Ik wil alle tv zenders hebben om te vertellen hoe trots ik ben op de tijdelijke toeristische overstappunten waar EHBO en koek en zopie staan omdat ik dat samen met mijn collega burgervaders en moeders heb afgestemd en ik heb geleerd hoe mijn collega’s in Friesland dit doen…

De opstappunten staan in apps en websites van de Groene Hart gemeentes waar ik de mensen uit de randstad e.o. op attendeer in alle media,
Nieuwsuur eat you’re hart out.
Lieve mensen kom hier naar toe en adem, wees lief voor elkaar en denk om ieder zijn gezondheid maar geniet!

De hele social media mag weten dat ons waterrijke gebied met veiligheid is omringd daar heb ik voor gezorgd.
Er zijn touringcar, horeca en schaatsverhuur ondernemers die samen werken, met pendelbusjes want ondernemers Hollandse plassen en veiligheidsregios hebben alle expertise voor logistiek en routes.
Het is er namelijk allemaal al.

Als we kunnen varen dan kunnen we ook schaatsen!
Maar ik roep wel op, kom zoveel mogelijk op je (elektrische) fiets wij hebben plek voor iedereen.

De Groene Hart tafel bestuurders weten dat dit de kans is om het gebied goed op de kaart te zetten daarbij hebben we alle hulp van marketeers met passie voor ‘t Groene Hart en het Hollandse plassen gebied en de oudhollandse waterlinie nodig.
Dit is de plicht en de uitdaging om alles weer te laten floreren en geef complimenten aan al uw vrijwilligers van de brandweer/EHBO,- Schaats verenigingen etc. zij helpen met liefde en zorg dat ook alle ouderen kunnen meegenieten van deze heerlijke Hollandse trots.
Ik motiveer collega Liesbeth Spies e.a. recreatie wethouders en commissaris van de koning om te vertellen op radio en tv dat dit t winterwonderland van Holland is!
Wij maken geschiedenis door te faciliteren en een lans te breken voor de ondernemers die aan de plassen klaar staan om grenzeloos gastvrij te zijn.
Ik werk samen met hen om ondanks de covid kansen te zien en uitdagingen aan te gaan, hoe leuk is dat.

Wij zijn voorbereid en houden contact.
Wetende dat de trend wederom veel vakantiegangers in eigen land wordt dit komende jaar, want vele hebben een bootje gekocht of een elektrische fiets, zorg ik er voor dat het hele logistieke netwerk van het Groene Hart rondom de plassen vanuit de randstad up-to date is met informatie en faciliteiten dat iedereen zich welkom voelt en kan ademen!!

Die garantie geef ik en is mijn verantwoording met al mijn medewerkers die verstand van zaken hebben.
Dat komt de bewoners en recreanten en zeker ook de briljante ondernemers toe, ze verdienen het.
Ik ben daar namelijk voor aangenomen als burgermoeder en doe mijn job met passie.

En nu aan het werk

Voel je vrij om deze column te delen in alle netwerken